Minden így kezdődött
2018. április 11. írta: Apa befektet

Minden így kezdődött

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy valamilyen formában megosztom veled a befektetésekkel kapcsolatos tapasztalataimat. Eddig vagy a munka miatt vagy a családommal töltött idő fontossága miatt nem kezdtem neki. Most is a villamoson írom a bejegyzésem miközben a munkahelyemre tartok.img_20180322_071234.jpg

Sokat gondolkoztam azon, hogy megér egy újabb blogot a téma? Mióta a csapból is az folyik, hogy a meccs alatt kerestem ennyi és ennyi pénzt úgy gondolom érdemes erről többet írni.

Az én életemnek a tőzsde úgy körülbelül 6 éve a része.

Alkalmazottként dolgozom és dolgozom most is, de többre vágytam. Függetlenség, pénz, izgalom kellett, de ezt a munkahelyemen nem kaptam meg. Elkezdtem keresni, és mint sokan mások ráakadtam a tőzsdére, illetve pontosabban a forexre.

Bevallom én rögtön megszállott lettem. Izgalmas volt, tanultam és próbálkoztam majd megint tanultam. Felmondtam a munkahelyemen és, hogy többet tanulhassak elmentem egy forex bróker céghez dolgozni.
Nem ez nem egy ciprusi történet vagy az USA-ba kiköltözött szerencsét próbáló apa története. Itt Magyarországon élek egészen pontosan Budapesten.

Sokat láttam és tapasztaltam az első két évben. A kereskedésre szánt pénzem kicsit több mint felét el is buktam. Életem legtanulságosabb két éve volt.

Ezt követően volt, hogy havi szinten közel 90%-os sikerrel kereskedtem, az excel statisztikámat vagy négyszer néztem meg, hogy magam is elhiggyem.

De nem azért mesélem el ezt neked, hogy magam fényezzem, vagy, hogy rávegyelek, kezdj el te is tőzsdézni vagy nyiss számlát itt vagy ott!

A tapasztalataimat, az utamat mondom el neked. Nincs Lamborginim mint mondtam ép a villamoson megyek be a munkahelyemre. Ez a blog nem az amerikai álomról szól ez egy budapesti apa története miként boldogul a befektetések világába.

Szóval kicsit vissza az elejére.

Az első két év a tanulásé volt. Fizettem a tanulópénzt a brókernek vagy a piacnak majd erre visszatérek illetve a könyvesboltoknak és a weboldalaknak.

Miközben a statisztikámat vezettem, az általam összeállított kis excel táblázatban azt figyeltem meg, hogy hasonló szituációkat mennyire másképp tudok értelmezni és arra reagálni. Az érzelmeim mennyire befolyásolják az adott pillanatban hozott döntéseimet.

A hullámvasút jutott róla eszembe.
Mikor felfele mész a teteje felé már izgatott vagy, hogy de király lesz, lefele pedig telerakod a gatyádat az izgalomtól. Ugyan ez a vidámparki hotdogos után jóllakva, hát felfele hányinger, lefele pedig sajnálod aki körülötted ül.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy amit egyszer fantasztikusnak látok az máskor a lehető legrosszabbnak is tűnhet és egy pozíció megítélése is e szerint változik bennem, pedig lehet a 20. hasonló piaci szituációt látom.

Megtanultam, hogy milyen is pontosan a mohóság, kapzsiság, félelem, stressz, csalódottság, örömmámor, két centivel a föld felett járni, a siker, magabiztosság, pontosabban az én mohóságom és a többi érzelmem.

Úgy ismertem meg magam, mint még az előtt soha.

Milyen mikor elfojtott düh és csalódottság miatt a párommal és a gyerekemmel vagyok türelmetlen. Milyen mikor egy jócskán nyereséges hét után hétvégén a családdal akár a hegyeket is megmászom úgy, hogy mindenkit én viszek fel a hátamon.

Megismertem addig ismertnek hitt érzéseimet.

Ehhez oda kellett adnom a befizetett tőkém kicsit több mint felét a piacnak, de ha kellene megint megtenném, mert megérte.

Summa, a két év elteltével volt mikor nagyon megvertem a piacot, itt havi 20-45% profitra gondolok (szerintem ez nem rossz, én ezt kilenc és fél óra munka mellett raktam össze). Volt mikor engem vert meg a piac ugyan így. A hosszú távú trend az volt, hogy ha egy jó portfóliót összerakok, akkor a mindennapos kereskedés nélkül is ezt a hozamot tudtam volna elérni.

Mindezt miért tartom fontosnak elmondani neked?

Mert aki azt mondja, hogy ez egy átverés az téved, aki azt mondja, hogy ebből simán megél, hazudik. Láss tisztán vagy tisztábban az én tapasztalataim alapján, amiket megosztok veled. Igyekszem olyan szemszögből bemutatni neked ezt a világot, ahogy egy a családjának felelősséggel tartozó apa tekint a befektetések világára.
Mindenki igyekszik boldogulni, egy kis pénzt még hozzárakni a családi kasszához.

Úgy gondolom nem én vagyok az egyetlen apuka akinek ez a célja és ha mások is járnak ebben a cipőben miért ne tanulhatnánk egymás tapasztalataiból.

Nem célom megmondani a tutit, én sem hallgattam meg mások tuti tipjeit. Később azt is elmondom miért nem. Egyszerűen csak elmesélem én hogyan hoztam és hozom meg most is a befektetési döntéseimet.

A bejegyzés trackback címe:

https://apabefektet.blog.hu/api/trackback/id/tr1113825124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Forex Klub · http://forexklub.hu 2018.04.29. 15:04:56

Jól indul! Remélem kitart majd a lelkesedésed, hogy írj.
A valóság tényleg nem olyan álomszerű, mint amit nagyon sokan el akarnak hitetni az emberekkel. Ők a reményt árulják!
süti beállítások módosítása